تعمیر گوشی نوکیا

مرکز مشاوره عیب یابی و تعمیرات تخصیی انواع گوشی های نوکیا ساده و لمسی

تعمیر گوشی نوکیا

مرکز مشاوره عیب یابی و تعمیرات تخصیی انواع گوشی های نوکیا ساده و لمسی

مرکز تخصصی تعمیر تلفن های همراه نوکیا

بایگانی
  • ۰
  • ۰

روشن نشدن مایکروفر و یا خاموش شدن ناگهانی مایکروویو دلایل مختلفی دارد. شایع‌ترین دلیل ایراد در بخش قفل درب و میکروسویچ‌ها است. همچنین مایکروویوها دارای دو فیوز یکی برای محافظت در برابر نوسانات و ایرادات الکترونیکی و دیگری برای محافظت در برابر گرمای بیش از حد هستند.

در این مقاله، نحوه بررسی و عیب‌یابی علت روشن نشدن مایکروفر را بررسی و راه‌کارهایی برای تعمیر ارائه می‌دهیم. اکیدا توصیه می‌کنیم که برای تعمیر ماکروفر از تکنسین‌های متخصص کمک بخواهید.

دلایل کار نکردن ماکروفر

مواجه‌شدن با مشکل روشن نشدن ماکروفر اغلب نگران‌کننده است، زیرا در مرحله نخست کاربر فکر می‌کند که دستگاه کاملاً از کارافتاده است. اما این تفکر غلط است؛ زیرا اغلب به دلیل وجود مشکلاتی در سیستم برق‌رسانی است.

  •     بنابراین توصیه می‌شود بخش‌های مختلفی که در این مقاله نام برده می‌شود را به دقت بررسی کنید تا ایراد دستگاه را بیابید.
  •     برای بررسی علت و تعمیر روشن نشدن ماکروفر راه‌های بسیاری وجود دارد.
  •     با مطالعه دقیق هر یک از این دلایل و بررسی کامل دستگاه می‌توانید به علت ایجاد مشکل پی برده و در صورت امکان آن را برطرف سازید.

مشکل سیستم برق رسانی

مشکل سیستم برق رسانی منزل در روشن نشدن مایکروفر به شرح زیر است:

  •     برای بررسی علت روشن نشدن مایکروفر بهتر است از سیستم برق رسانی منزل شروع کنید.
  •     ابتدا مطمئن شوید که برق منزل شما وصل است.
  •     ممکن است بدون اینکه متوجه شده باشید برق قطع‌شده یا فیوز پریده باشد.
  •     پس از بررسی وصل بودن برق منزل به سراغ پریزی که دوشاخه ماکروفر به آن متصل است بروید و آن را از نظر رسانایی بررسی کنید.
  •     برای این کار می‌توانید از یک فازمتر استفاده کنید.
  •     اگر ابزاری در دسترس ندارید رسانایی پریز را با اتصال یک وسیله کوچک مانند سشوار بررسی کنید.
  •     همچنین ممکن است در اثر وصل کردن ماکروفر به برق یکی از بخش‌های آن اتصال کوتاه کرده و منجر به پریدن فیوز شده باشد.
  •     به همین علت فیوز برق را بررسی کنید.
  •     خرابی دوشاخه یا کابل دستگاه را نیز می‌توان به عنوان علت روشن نشدن ماکروفر معرفی کرد.
  •     اگر کابل ماکروفر شما دچار آسیب یا پارگی شده، احتمالاً روشن نشدن دستگاه نیز به همان علت است.

دلایل روشن نشدن مایکروفر و مایکروویو و روش های رفع آن

فیوز سرامیکی

اگر فیوز سرامیکی خراب باشد، قدرت در کنترل مایکروویو یا مایکروفر قطع می شود و ماکروویو روشن نمی شود. فیوز سرامیکی برای محافظت از اجزای ماکروویو در صورت وجود نوسانات شدید برق یا در صورت بروز نقص مهم در یکی از اجزای داخلی ماکروویو طراحی شده است در صورت خرابی این قسمت باعث می شود که برق در ماکروویو به طور کامل از بین برود و ماکروویو روشن نشود. هنگامی که فیوز خراب شود، قدرت در کنترل ماکروویو قطع می شود و مایکروویو یا مایکروفر دیگر روشن نمی شود همچنین صفحه نمایش نیز روشن نمی شود. اگر فیوز بنا به هر دلیلی شکسته باشد، لازم است قبل از تعویض فیوز، قطعات اصلی مانند مگنترون، دیود ولتاژ بالا، خازن و ترانسفورماتور و ترمینال های سیم مربوط را بررسی کنید. می توانید با استفاده از یک مولتی متر فیوز را بررسی کنید. فیوز سرامیکی در داخل کابینت ماکروویو و در نزدیکی محل ورود سیم برق قرار دارد. در صورت نیاز به تعویض فیوز حتما از شماره قطعه ی پیشنهادی سازندگان که در دفترچه راهنما ذکر شده استفاده کنید.

سوئیچ درب

یکی دیگر از علت هایی که باعث می شود مایکروویو یا مایکروفر شروع به کار نکند، می تواند بخاطر وجود اشکالی در سوئیچ درب باشد. بیشتر ماکروویو ها دارای سه یا چهار سویئچ درب هستند. سوئیچ های درب به صورت متوالی عمل می کنند تا اطمینان حاصل شود که درب به درستی بسته است. اگر هر کدام از سوئیچ های درب خراب شود، ماکروویو شروع به کار نمی کند یا گرم نمی شوند. 

سوئیچ های درب، که اغلب به عنوان سوئیچ های اصلی اتصال اولیه یا ثانویه از آن ها یاد می شوند، هنگامی که درب ماکروویو بسته باشد توسط اجزای دیگر ماکروویو، دستگاه شروع به کار می کند و هنگام باز شدن درب، برق را قطع می کند. گاهی اوقات ممکن است تمام اجزای ماکروویو از قبیل صفحه نمایش سالم به نظر برسند، اما ماکروویو کار نکند که در این حالت ممکن است سوئیچ درب خراب باشد. سوئیچ درب در داخل کابینت ماکروویو قرار دارد و توسط یک قلاب یا چفت بر روی درب فعال می شود.

https://nokia-mobile.blog.ir/1400/12/17/%D8%AA%D8%B9%D9%88%DB%8C%D8%B6-%D9%85%D9%86%D8%A8%D8%B9-%D8%AA%D8%BA%D8%B0%DB%8C%D9%87-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%BE%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9

اگر قصد تست کردن سوئیچ درب را دارید، قبل از هر کاری ابتدا سیم برق ماکروویو یا مایکروفر را از پریز برق جدا کنید. برای بررسی و تعمیر درب ماکروویو از یک مولتی متر کمک بگیرید. برای دسترسی به سوئیچ درب، قاب جلویی ماکروویو را جدا کنید و سوئیچ درب را خارج کنید. برای بررسی اتصال مولتی متر را روی rx1 قرار دهید. دکمه ی باز و بسته کردن درب را فشار دهید و پایانه ها را لمس کنید. اگر ۰ روی مولتی متر نمایش داده شود یعنی اتصال وجود دارد. اگر نه باید سوئیچ درب را عوض کنید.

  • ۰۰/۱۲/۱۷
  • پوران دخت خدابخش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی